Από τις 11 σήμερα το πρωί στα Λύκεια των περιοχών που βρίσκονται κοντά στην έδρα του υπουργείου Παιδείας, στο Μαρούσι, επρόκειτο να ξεκινήσει η ανάρτηση των βαθμολογιών που συγκέντρωσαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 90.000 υποψήφιοι για τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας.
Τις μηχανογραφημένες καταστάσεις με τους βαθμούς που αντιστοιχούν στα Λύκεια της αρμοδιότητάς τους θα παραλάμβαναν οι προϊστάμενοι των διευθύνσεων και γραφείων εκπαίδευσης από το υπουργείο Παιδείας και θα έσπευδαν να τις μεταφέρουν στις περιοχές τους. Συνεπώς στις πιο μακρινές από την Αττική περιοχές η ανάρτηση των βαθμών θα καθυστερούσε.
«Καταγγελίες, φήμες και πληροφορίες στα blogs» που υποστηρίζουν ότι πολιτικά γραφεία βουλευτών και κομματικά στελέχη της ΝΔ «διαρρέουν την πολύτιμη πληροφορία» από ημερών, επικαλείται η πολιτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Παιδείας, κ. Α. Διαμαντοπούλου. Με δήλωσή της καταγγέλλει ότι έχουν διαρρεύσει τα αποτελέσματα και ζητεί από τον υπουργό Παιδείας «να βάλει τέλος στην απαράδεκτη κομματική εκμετάλλευση ακόμη και των αποτελεσμάτων και να εξασφαλίσει το απόρρητο αλλά και το ενιαίο της ανακοίνωσής τους».
Οι υποψήφιοι μπορούν να αποκτήσουν αίσθηση της πραγματικότητας υπολογίζοντας τα μόριά τους με βάση τις οδηγίες που παραθέτουμε εδώ και ακολούθως ανατρέχοντας στις περυσινές βάσεις για να κάνουν τις συγκρίσεις.
Η εικόνα των φετινών επιδόσεων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις δεν παρουσιάζει έντονες διαφορές από την αντίστοιχη περυσινή. Με εξαίρεση τα Μαθηματικά κατεύθυνσης, όπου σημειώθηκε μεγάλη αύξηση του ποσοστού των γραπτών που βαθμολογήθηκαν κάτω από τη βάση.
Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι χαμηλότερες επιδόσεις καταγράφονται φέτος και στη Νεοελληνική Γλώσσα, την παλιά Εκθεση. Κι αυτό σε πείσμα των μεταφραστών της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων, οι οποίοι θεώρησαν απαραίτητο να δώσουν στους υποψηφίους την ερμηνεία λέξεων της νεοελληνικής γλώσσας (παρωχημένος, εξοβελιστεί, ψεγάδι κ.λπ.) για να τους βοηθήσουν να κατανοήσουν και ύστερα να αναλύσουν νοήματα σε δοκίμιο του Σεφέρη.
Μέχρι το τέλος Ιουνίου τα Λύκεια θα έχουν εκδώσει τα αποτελέσματα απόλυσης. Αμέσως μετά θα αρχίσουν να χορηγούν στους υποψηφίους τις βεβαιώσεις πρόσβασης. Εκκρεμεί επίσης να ανακοινωθούν οι βαθμολογίες στα ειδικά μαθήματα, καθώς και τα αποτελέσματα των εισαγωγικών εξετάσεων που δίνουν οι απόφοιτοι των ΤΕΕ για να εισαχθούν στα ΤΕΙ. Από τη 1η έως και τις 15 Ιουλίου καλούνται οι υποψήφιοι για την ανώτατη εκπαίδευση να υποβάλουν το μηχανογραφικό τους δελτίο. Η ίδια προθεσμία ισχύει και για τους υποψηφίους οι οποίοι δεν έδωσαν ξανά φέτος εξετάσεις, αλλά συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής για το 10% των θέσεων. Η προθεσμία για την υποβολή μηχανογραφικού δελτίου είναι αποκλειστική.
Μετά την παρέλευσή της δεν γίνεται παραλαβή δελτίου. Με Γερμανικά και Ισπανικά συνεχίστηκαν χθες οι εξετάσεις στα ειδικά μαθήματα. Ακολουθούν σήμερα το Ελεύθερο Σχέδιο, αύριο το Γραμμικό και την Πέμπτη Αρμονία και Ιταλικά.
Η αυλαία στα ειδικά μαθήματα πέφτει την Παρασκευή με τον Ελεγχο Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων. Την ίδια ημέρα ολοκληρώνεται και η διαδικασία υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας των υποψηφίων για τα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Οι βάσεις και τα ονόματα των εισακτέων θα ανακοινωθούν την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου.
Μη δοκιμάσετε χωρίς κομπιουτεράκι. Θα πελαγώσετε. Η πρώτη δουλειά που πρέπει να κάνετε μόλις πληροφορηθείτε τους βαθμούς σας στις πανελλαδικές είναι να υπολογίσετε το βαθμό πρόσβασης για κάθε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα. Προηγουμένως θα ελέγξετε εάν προφορικός και γραπτός διαφέρουν περισσότερο από δύο μονάδες.
Σε περίπτωση που η διαφορά τους είναι μεγαλύτερη ο προφορικός προσαρμόζεται στο γραπτό βαθμό έτσι ώστε η διαφορά τους να είναι δύο μονάδες. Ακολούθως θα πολλαπλασιάσετε το γραπτό βαθμό με το συντελεστή 0,7 και τον προφορικό με 0,3. Το άθροισμα των δύο γινομένων είναι ο βαθμός πρόσβασης κάθε μαθήματος.Ο μέσος όρος των βαθμών πρόσβασης όλων των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων είναι ο γενικός βαθμός πρόσβασης. Οσοι δήλωσαν ότι θα εξετασθούν στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας θα πρέπει να συνυπολογίσουν το βαθμό πρόσβασης στο μάθημα αυτό για την εξαγωγή του γενικού βαθμού πρόσβασης.
Τα επόμενα βήματα για τον υπολογισμό των μορίων είναι τα εξής:
1. Γενικός βαθμός πρόσβασης Χ 8.
2. Βαθμός πρόσβασης πρώτου μαθήματος βαρύτητας Χ 1,3.
3. Βαθμός πρόσβασης δεύτερου μαθήματος βαρύτητας Χ 0,7.
4. Τα τρία γινόμενα αθροίζονται και το άθροισμά τους πολλαπλασιάζεται με 100.
Προφανώς, κάθε υποψήφιος διαγωνίζεται με διαφορετικό σύνολο μορίων από πεδίο σε πεδίο. Κοινά μαθήματα βαρύτητας έχουν μόνο το 2ο (φυσικομαθηματικές κ.λπ.) και το 4ο (Πολυτεχνεία κ.λπ.) πεδίο.
Για την περίπτωση που ο υποψήφιος προέρχεται από κατεύθυνση που δεν είναι συμβατή με το πεδίο που επιλέγει (π.χ. υποψήφιος της θεωρητικής κατεύθυνσης δηλώνει Νοσηλευτική του 3ου πεδίου), προβλέπεται ποινή.
Οι βαθμοί των εναλλακτικών μαθημάτων που αντικαθιστούν τα μαθήματα βαρύτητας, πολλαπλασιάζονται με μειωμένους συντελεστές (0,9 το πρώτο και 0,4 το δεύτερο). Αυτό σημαίνει ότι το άριστα για τις συγκεκριμένες περιπτώσεις είναι τα 18.600 μόρια έναντι των 20.000 μορίων, που είναι η τέλεια βαθμολογία για όσους ακολουθήσουν την ευθεία και δεν προτιμήσουν εναλλακτικές διαδρομές.
5. Για τμήματα με ειδικό μάθημα. Εδώ το σύνολο μορίων δίδεται από τη σχέση (γενικός βαθμός πρόσβασης Χ 8) + (βαθμός πρόσβασης α' μαθήματος βαρύτητας Χ 1,3) + (βαθμός πρόσβασης β' μαθήματος βαρύτητας Χ 0,7) + (βαθμός ειδικού μαθήματος Χ 1 ή 2 κατά περίπτωση). Το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται με 100.Το άριστα εν προκειμένω είναι 22.000 μόρια εάν ο συντελεστής για το ειδικό μάθημα είναι 1 ή 24.000 μόρια εάν ο συντελεστής είναι αντίστοιχα 2.
[ΜΑΝΩΛΗ ΓΙΟΥΛΗ, ΠΗΓΗ: Ελεύθερος Τύπος]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου