* Αν και η Ρόδος ανήκει στη ζώνη υψηλής επικινδυνότητας, τίποτα δεν έγινε για την ενίσχυση της πρόληψης και καταστολής των πυρκαγιών. «Η Π.Υ. (σταθμός Α' τάξης, που η βάρδια είχε τη 10ετία του 1980 και 1990 πάνω από 12 άτομα, με ελάχιστο όριο μείωσης τα 8 άτομα, με πλήρες 5θήμερα και άδειες), σήμερα έχει τη δυνατότητα να επανδρώσει μία έξοδο, με τη βάρδια να φτάνει μετά βίας τα 5 άτομα». Αυτό, καταγγελλόταν ήδη από το 2006 από την Ένωση των Πυροσβεστών Ρόδου και Δωδεκανήσου.
* Από τότε και έως λίγους μήνες πριν από την καταστροφική πυρκαγιά στη Ρόδο ακολούθησαν δεκάδες παρόμοιες καταγγελίες.
«Τα Δωδεκάνησα έχουν την ιδιαιτερότητα να είναι δυσπρόσιτα σε άμεσες ενισχύσεις, κάτι που δεν συμβαίνει με τις υπηρεσίες της υπόλοιπης χώρας οι οποίες σε διάστημα μισής ή μιας ώρας έχουν ενισχυθεί οδικώς από παραπλήσιες υπηρεσίες...» διαβάζουμε από έγγραφο με ημερομηνία 18 Μαΐου 2008.
* Με προβληματικό μηχανισμό αντιμετώπισης πυρκαγιών εμφανίζονται η Κως, η Κάρπαθος, αλλά και τα Κύθηρα. Καταγγέλλεται ότι η διασπορά των πυροσβεστικών κλιμακίων και υπηρεσιών γίνεται σε ευκαιριακή βάση δίχως να έχουν προϋπάρξει μελέτες για το τι ανάγκες καλύπτονται και χωρίς να έχουν χαρτογραφηθεί οι περιοχές που επιλέχθηκαν να λειτουργήσουν τα κλιμάκια.
* «Με ό,τι υλικό περίσσευε και όπου υπήρχε στεγασμένος χώρος, ανεξαρτήτου χωρητικότητος και ποιότητος κατασκευής και με στοιχειώδη επάνδρωση, υποτίθεται ότι αναπτύχθηκε ένα δίκτυο πυρασφάλειας σε όλη τη χώρα που θα το ζήλευαν και ευρωπαϊκές χώρες» αναφέρει σε μελέτη του ο Μ. Μιχαήλ από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Πυροσβεστικού Σώματος. Συγκεκριμένα:
* Στην Π.Υ. του αεροδρομίου της Ρόδου: Οι πυροσβέστες εκτελούν υπηρεσία μέσα στις θέσεις παρκαρίσματος (ρεμίζες) των οχημάτων μέσα σε τρωκτικά και φίδια, σε κατασκευές-παραπήγματα, χωρίς τουαλέτες και χώρο για ενδιαίτηση.
* Στην Κάρπαθο έχει παραχωρηθεί έξω από την πόλη αποθηκευτικός χώρος χωρίς παράθυρα, που είναι ακατάλληλος ακόμη και για στάβλος, όπου η κατάσταση είναι αποπνικτική και αφόρητη, προκαλώντας δυσφορία στο προσωπικό που το καλοκαίρι βράζει και τον χειμώνα παγώνει, διαμένοντας σε συνθήκες ακατάλληλες ακόμη και για τα ζώα.
* Στα Κύθηρα υπάρχει ένα εγκαταλελειμμένο κτίριο πάνω στο βουνό με τους τοίχους να στάζουν, χωρίς θέρμανση, με χαρτόνια στα παράθυρα, με τους πυροσβέστες να θυμίζουν εξόριστους παρά υπαλλήλους.
* Η εγκατάλειψη φαίνεται ότι έχει χτυπήσει και την πλειονότητα των επίγειων μέσων πυρόσβεσης σε πανελλαδικό επίπεδο:
- Το 38% των υδροφόρων πυροσβεστικών οχημάτων είναι πέραν της 15ετίας και το 14,6% πλέον της 25ετίας.
- 69 υδροφόρα οχήματα όπως τα Mercedes Unimog 1,3-International 2,5T-Opel Blitz, το 4,7% του συνόλου των υδροφόρων, είναι πλέον της 30ετίας
«Για ποιους κανόνες ασφαλείας μιλάμε όταν στέλνονται ακόμη συνάδελφοι σε συμβάντα με οχήματα κινητές νεκροφόρες», αναρωτιέται ο Μ. Μιχαήλ.
* Το οικολογικό πλήγμα που δέχτηκε η Ρόδος δικαιολογείται ακόμη περισσότερο, αν κάποιος ρίξει μια ματιά και στα κενά της περίφημης δασοπροστασίας. Όπως περιγράφει ο καθηγητής Π. Κωνσταντινίδης από το Ινστιτούτο Δασικών Ερευνών: «Στην Ελλάδα οι αντιπυρικές ζώνες ανοίγονται όπου πάει η μπουλντόζα. Δεν έχουμε κανένα σχέδιο. Αν βολεύει τον οδηγό της μπουλντόζας να πάει από τη ράχη, θα πάει από εκεί. Όμως, σε κάθε περιοχή έχουμε τους πνέοντες (ή επικρατούντες) ανέμους. Αν οι αντιπυρικές ζώνες ανοιχθούν κάθετα στους ανέμους, οι καύτρες θα περνούν εύκολα από τη μία πλευρά στην άλλη, γιατί οι ζώνες είναι πάρα πολύ στενές. Αν φτιαχτούν παράλληλα, πάλι η φωτιά θα περνάει και θα συνεχίζει».
* Στην περιγραφή του απόλυτου χάους έρχονται να προστεθούν και τα πυροφυλάκια:
«Τα πυροφυλάκια έχουν γεμίσει την Ελλάδα, όμως τουλάχιστον τις δύο τελευταίες χρονιές ήταν όλα έρημα. Δεν υπήρχε ούτε ένας που να κάνει πυρανίχνευση εκτός από κάποιους λίγους εθελοντές σε μερικά από αυτά».
[ΠΗΓΗ: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου